Uregelmæssig leverance af depotmaterialer

Vores materialer til sproglige minoriteter udsendes lidt uregelmæssigt den kommende tid.

Sproglige minoriteter

Foto: Det Kgl. Bibliotek

Der er blevet åbnet mere og mere for de forskellige services på folkebibliotekerne og Det Kgl. Bibliotek efter genåbningen. Det vil dog tage lidt tid at få udlånet af depoter med materialer til sproglige minoriteter til at køre helt normalt efter den seneste nedlukning.

Vi tilbyder flere forskellige depoter, som folkebibliotekerne kan vælge efter behov.

• Lyndepoter: består af de allernyeste materialer indkøbt det seneste år.
  • Mixdepoter: består af materialer indkøbt over de seneste fem år.
  • Emnedepoter: består af materialer sammensat ud fra specifikke ønsker
  • Enkeltlån: alle indkøbte materialer er tilgængelig for enkeltlån via bibliotek.dk, Netpunkt eller bibliotekssystemet.

Mixdepoter, emnedepoter og enkeltlån udlånes helt normalt igen, men det samme er desværre ikke gældende for lyndepoterne endnu.

Nedlukningen har betydet forsinkelser i forhold til at udsende depoter, og nogle materialer er ikke blevet klargjort under nedlukningen, så det er vi i fuld gang med, og depoterne udsendes så hurtigt, det er muligt. Det gælder for eksempel for de russiske og tyrkiske lyndepoter.

Det har ikke været muligt for folkebibliotekerne at returnere de lånte lyndepoter under nedlukningen, og det betyder, at vi ikke har modtaget nok materialer retur til at udsende depoter.

Vi håber på jeres forståelse og gør alt, hvad vi kan for at udsende bestilte depoter så hurtigt, det er muligt.

Læs mere om de forskellige typer af depotlån og bestil depoter