Møde i Netværk for lånesamarbejde

Gør plads i kalenderen og tilmeld dig efterårets møde i Netværk for lånesamarbejde.

Fotomanipulation med flyvende bøger mod blå himmel

Foto: Colourbox

Efterårets møde i Netværk for lånesamarbejde afvikles i et samarbejde med Det Kgl. Bibliotek, Centralbibliotekerne og DBC. Omdrejningspunktet bliver som altid kompetenceudvikling for øvede fjernlånsmedarbejdere på bibliotekerne.

På møderne er der mulighed for at udveksle nyheder, erfaringer og best practice med andre entusiaster

Møderne er åbne for deltagelse for fjernlånsmedarbejdere, der deltager aktivt i lånesamarbejdet.

Traditionen tro afholdes et møde i vest på Det Kgl. Bibliotek i Aarhus og et i øst på DBC i Ballerup.

Sidste chance for tilmelding til møderne er onsdag den 1. november.

Pris

Deltagelse i netværksmøderne er gratis for en deltager pr. folkebibliotek. Ved tilmelding af flere medarbejdere fra samme folkebibliotek er prisen kr. 600,- pr. ekstra person.

For øvrige typer af biblioteker er prisen kr. 600,- per deltager.

I tilfælde af, at tilmeldingerne til møderne overstiger antallet af mulige pladser, forbeholder arrangørerne sig ret til at sikre, at sammensætningen af deltagerne dækker lånesamarbejdet så bredt som muligt.

Adresser

Det Kgl. Bibliotek
Victor Albecks Vej 1, 8000 Aarhus C.

DBC
Tempovej 7 - 11, 2750 Ballerup

Tilmeldingsfristen er udløbet

Tilmeldingsfristen for tilmelding til dette efterårs møde i Netværk for lånesamarbejde var onsdag den 1. november.

• 09.45 - 10.00 Ankomst og kaffe

• 10.00 - 10.15 Velkomst og præsentation

• 10.15 – 11.00 Status fra Det Kgl. Bibliotek • Lånesamarbejdet siden sidst, nye services m.m.
    Else Refstrup og Henrik Haagensen, Det Kgl. Bibliotek

• 11.00 - 11.30 Statistik og lånesamarbejde
    Steen Ammentorp, Herning Centralbibliotek og Nanna Agergaard, DBC

• 11.30 - 12.30 Frokost

• 12.30 - 13.15 Refleksioner i grupper og i plenum

• 13.15 - 14.00 Præsentation af tidsskrift.dk - nu mere tilgængeligt
    Jesper Boserup Thestrup, Det Kgl. Bibliotek

• 14.00 - 14.30 Kaffe og kage

• 14.30 - 15.15 Status fra Centralbibliotekerne • Onboarding af medarbejdere, markering af overbygningsmaterialer m.m.
    Steen Ammentorp og Birte Bornæs, Herning Centralbibliotek

• 15.15 - 15.30 Afrunding