Sommerligt broderi med blomster

Nyd naturen i form af håndarbejde til de lyse sommeraftner - på terrassen, altanen eller inde i sofaen.

Billede af broderitråd

Foto: LornaWatt, Flickr

Hjemmet og Familie Journalen har ikke kun mange strikke- og hækleopskrifter, men kan også byde ind med broderiopskrifter.

Måske var det noget med En forårsbebuder fra Hjemmet anno 1975 - tulipaner i ægte 70’er-stil. Vil man have lidt forskellige blomster, kan man følge Hjemmets opfordring fra 1974, hvor de siger Brodér en sommerbuket.

Blomstertemaet fortsætter, men her i et mere klassisk mønster, nemlig Grøftekantens blomster i korssting som det tog sig ud i Hjemmet i 1987.

Har man mod på at kaste sig ud i et større broderiprojekt – stadig med blomster som motiv - var det måske noget med et Vægophæng med mælkebøtter. Det kan vist godt tage det meste af sommeren. Opskriften var at finde i Familie Journalen i 1986.

Men mindre kan også gøre det. Hvad med et Broderet mini-billede - et lille blomster-korstingsbroderi på stramaj efter Hjemmets opskrift i 1982.

Artikler fra ugebladene Hjemmet og Familie Journal (Illustreret Familiejournal) fra perioden 1960-2000 er nu tilgængelige via Netpunkt, bibliotek.dk og dit biblioteks lokale CMS og sendes direkte til din mailboks.