Artikler fra ugebladene Hjemmet og Familie Journalen

Nu kan du bestille historiske artikler fra ugebladene Hjemmet og Familie Journalen i bibliotek.dk og Netpunkt.

Ruth Gjersøe gør reklame for Familie Journalen 1945, siddende på køleren af en bil

Foto: Ophav ukendt

Ser du DR’s nye serie om Helle Virkner og Jens Otto Krag? Måske har du lyst til at læse mere om det fashionable par eller andre spædende ting. Artikler fra ugebladene Hjemmet og Familie Journalen er nu tilgængelige via Netpunkt og bibliotek.dk og sendes direkte til din mailboks.

Artikler fra perioden 1960-2000 kan nu frit søges og bestilles.

Måske vil du genskabe en menu fra ”de gode gamle dage”, måske vil du mindes nogle af den tids kendisser, eller se, hvad det egentlig var de sendte i tv dengang. I hvert fald er der nu mulighed for at finde en masse spændende, sjove og interessante artikler fra dengang. For eksempel inviterer Meyer fra tv-serien ”Huset på Christianshavn” indenfor i sit hjem. Du kan læse historien om skuespilleren Sophia Loren, eller du kan (gen)se vejrmanden Henrik Voldborgs ikoniske sweater med vejrkortet – der er nok at gå på opdagelse i.

Det Kgl. Bibliotek har fået artikler fra ugebladene Hjemmet og Familie Journalen indekseret for perioden 1960-2000. Værs’go’!