Små film om dit biblioteks services

Det Kgl. Bibliotek har produceret tre korte film, som vi håber, at alle biblioteker lyst til at bruge på hjemmeside, sociale medier og infoskærme.

Ung kvinde studerer aviser på tablet

Foto: Det Kgl. Bibliotek

Film til infoskærme, SoMe og hjemmeside

De tre film handler om nogle af Det Kgl. Biblioteks kerneydelser til folkebibliotekerne: Fjernlån, Depoter til sproglige minoriteter samt Mediestream Aviser. Filmene henvender sig til alle interesserede borgere.

Varigheden er fra 25 til 40 sekunder og er produceret, så de fint kan ses uden lyd. Filmene kan downloades i både en horisontal og en vertikal version samt i en roteret version til liggende skærme.

Lidt om filmene

Fjernlån

Filmen fortæller om lånesamarbejdet, og at du kan få materialer fra hele verden leveret til dit lokale bibliotek. Har dit bibliotek ikke det du søger, skaffer vi det til dig. Se og download filmen her.

Materialer til sproglige minoriteter

Dit lokale folkebibliotek tilbyder materialer på mange sprog til både børn og voksne. Alle folkebiblioteker kan stille materialer til rådighed for sproglige minoriteter både fra egne hylder (depoter leveret af Det Kgl. Bibliotek) og via materialer, du selv bestiller i bibliotek.dk og henter på dit lokale bibliotek.
Se og download filmen her.

Mediestream

Der er fri adgang til millioner af digitale avissider på alle landets folkebiblioteker og lokale arkiver i 2022. Kort og godt: af sted til biblioteket eller arkivet og udforsk danmarkshistorien fortalt gennem digitaliserede danske aviser.
Se og download filmen her.

Husk også Digital Artikelservice

Det Kgl. Bibliotek tilbyder også en tilsvarende film om Digital Artikelservice. Kender du den ikke allerede, kan du se og downloade her.